לימודי המוסיקה בקונסרבטוריון אינם מסתכמים רק בלימודי הנגינה בכלי, אלא גם במקצועות התיאורטיים כלימודי חובה. מערכת השעות לתיאוריה וספרות המוסיקה בנויה לפי גילאי התלמידים ולפי שנות לימודיהם במקצועות האלה. הלימודים מתקיימים במסגרת קבוצות של הכנה לתיאוריה (כיתות א' ו-ב') ולאחר מכן בשלבים 1-7. כל קבוצה, מלבד קבוצת ההכנה, לומדת שני שיעורים ברצף - שיעור תיאוריה ושיעור ספרות המוזיקה שכוללת האזנה ליצירות. בהתאם להנחיות הפיקוח המוסיקלי נערכים במקצועות האלה מבחנים שתוצאותיהם מופיעים בתעודת התלמיד. 

למה צריך ללמוד את המקצועות התיאורטיים? האם לא ניתן להסתפק רק בלימודי הנגינה?

לימודי המקצועות התיאורטיים מהווים חלק בלתי נפרד בחינוך המוסיקלי הכללי של המוסיקאי הצעיר ומקנים את היתרונות הבאים:

 

  • עושר של חוויות מוסיקליות לתלמיד והווי חברתי קבוצתי.

  • רכישת מיומנויות מוסיקליות נוספות על הנגינה כמו שמיעה טובה וזיכרון מוסיקלי.

  • זכות לגשת למבחן בגרות במוסיקה אשר ניתנת רק אחרי 4 שנות לימודי תיאוריה וספרות המוסיקה.

  • בסיס למבחני הקבלה למוסדות מוסיקליים אקדמיים בארץ ומחוצה לה.

 

כיתת ההלחנה קיימת שנים רבות בתוך המחלקה  לתיאוריה וספרות המוסיקה. קליטת התלמידים לכיתה זו מתבצעת לפי רצונם הגדול ליצור מוסיקה ולפי יכולותיהם לעמוד במשימות  של רישום רעיונות מוסיקליים, עקביות והתמדה עד השלמת היצירה והכנתה לביצוע. תפקידו של המורה להלחנה להדריך את התלמידים משלבי הפנטסיה והרעיונות החוץ-מוסיקליים  דרך תהליך רישום של תווי היצירה, פיתוחם של הרעיונות עד שלב הסיום של היצירה וביצוע.

ד"ר מרינה גלר

ראש מחלקה, מורה לתיאוריה, ספרות המוסיקה והלחנה

יוליה בלא

מורה לתיאוריה

טלה טבקרב

מורה לספרות המוסיקה והאזנה

Please reload